Obchodní podmínky

Odstoupení od kupní smlouvy 

OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti
Lavandia s.r.o.
se sídlem Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68
identifikační číslo: 05973333 

zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 99277

pro prodej zboží a služeb prostřednictvím e-shopu umístěného na internetové adrese www.levandulezmoravy.cz 

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    • Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Lavandia s.r.o., se sídlem Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68, identifikační číslo: 05973333, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 99277 (dále jen „prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím e-shopu prodávajícího. E-shop je prodávajícím provozován na internetové adrese levandulezmoravy.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní“).
    • Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese levandulezmoravy.cz (dále jen „webová stránka“) a další související právní vztahy. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti.
    • Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
    • Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít výhradně v českém jazyce.
    • Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. O změně obchodních podmínek prodávající informuje tak, aby bylo možné se s novým zněním bez nepřiměřených potíží seznámit.

  2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
    • E-shop prodávajícího lze používat i bez předchozí registrace.
    • Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Ze svého uživatelského účtu může kupující provádět objednávání zboží.
    • Registrovat se lze ještě před prvním nákupem na e-shopu prodávajícího prostřednictvím registračního formuláře. Po vyplnění nezbytných údajů a odsouhlasení obchodních podmínek a podmínek ochrany osobních údajů je na e-mailovou adresu uvedenou při registraci zaslán potvrzovací e-mail. Jeho potvrzením lze dokončit registraci a založit tak uživatelský účet.
    • Pro ulehčení umožňuje prodávající rovněž vytvoření uživatelského účtu i při učinění objednávky dle čl. 3.4. obchodních podmínek s použitím zde uvedených údajů.
    • Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu jsou prodávajícím považovány za správné.
    • Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a uchovávat tyto informace v tajnosti. Bere přitom na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
    • Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
    • Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek). Kupující může svůj uživatelský účet kdykoliv a z jakéhokoliv důvodu zrušit, za tímto účelem může případně kontaktovat prodávajícího s využitím údajů uvedených na webové stránce v sekci Kontakty.
    • Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob, a s ohledem na nahodilé technické problémy.
    • Při registraci prodávající vyžaduje uvedení některých osobních údajů o kupujícím. S těmito údaji nakládá vždy pouze tak, jak je uvedeno v podmínkách ochrany osobních údajů.

  3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
    • Webové rozhraní obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
    • Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Obsah webového rozhraní a zde uvedené nabídky tedy nepředstavují ze strany prodávajícího návrh na uzavření smlouvy (nabídku) ve smyslu § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále jen „občanský zákoník“).
    • Webové rozhraní obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
    • Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

-           objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní),
-           způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží 
-           informace o nákladech spojených s dodáním zboží

(dále jen „objednávka“).

  • Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu pro doručování elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
  • Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  • Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího.
  • Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
  • Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám. S využitím webového rozhraní přitom nejsou spojeny žádné další náklady, poplatky apod., s výjimkou nezbytných úhrad na internetové připojení.
  • Zasláním objednávky kupující potvrzuje, že je způsobilý k právnímu jednání.
  1. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
    • Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

- v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68;
- v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
- platební kartou prostřednictvím zabezpečené platební brány;
- bezhotovostně převodem 

na účet prodávajícího č. 2702881411/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. - platby v CZK
na účet prodávajícího č. 1959204243/0800, vedený u společnosti Česká spořitelna a.s. - platby v EUR

(dále jen „účet prodávajícího“).

  • Informace o dalších možných a aktuálně dostupných způsobech platby jsou kupujícímu poskytnuty při objednávce zboží, a to vždy před samotným uzavřením kupní smlouvy a před učiněním závazné nabídky kupujícím.
  • Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  • V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy a zboží bude odesláno po připsání platby na účet prodávajícího.
  • V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
  • Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
  • Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
  • Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

Platební metoda Twisto VOP/informace:

Platební metoda Twisto je poskytována společností Twisto payments a.s., IČO: 01615165, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 19085, se sídlem na adrese Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 („Twisto“), spočívá v odložení platby kupujícího za nákup zboží či služeb u prodávajícího, a to na základě postoupení jeho pohledávky na Twisto na žádost kupujícího a její následné zaplacení Twisto prodávajícímu namísto kupujícího a to za podmínek uvedených ve Všeobecných obchodních podmínkách Twisto https://www.twisto.cz/podminky.

Kupující tak bere na vědomí, že se jedná o službu provozovanou třetí stranou, která se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami Twisto, se kterými je kupující před využitím platební metody Twisto povinen se seznámit.

Využitím platební metody Twisto dále kupující souhlasí se „Všeobecnými obchodními podmínkami Twisto“ a bere na vědomí „Pravidla pro zpracování osobních údajů“ společnosti Twisto https://www.twisto.cz/podminky/zpracovavani-udaju/. Kupující výslovně souhlasí s postoupením pohledávky prodávajícího na uhrazení celkové kupní ceny (včetně případných nákladů na dopravu a dalších nákladů) objednaného zboží a/nebo služeb na společnost Twisto, a dále využitím platební metody Platba online kupující uzavírá se společností Twisto smlouvu o poskytnutí služby Twisto Pay v souladu se „Všeobecnými obchodními podmínkami pro zákazníky služby Platba online“.

Společnost Twisto zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů, a dle „Pravidel pro zpracování osobních údajů“ uvedených na webových stránkách Twisto.

  1. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
    • Kupující v postavení spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku je dle ustanovení § 1829 občanského zákoníku oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Kupující může pro odstoupení od Kupní smlouvy použít vzorový formulář, který je přílohou obchodních podmínek.
    • V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1. obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Tato lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.
    • Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží.  
    • V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1 obchodních podmínek není prodávající povinen vrátit kupní cenu dříve, než obdrží vrácené zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět (podle toho, co nastane dříve). Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu stejným způsobem, jakým ji přijal, případně jiným způsobem, pokud s tím kupující souhlasí.
    • Kupující bere na vědomí, že odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zboží je tedy třeba prodávajícímu vrátit nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu. Náhradu za snížení hodnoty zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
    • Prodávající má právo odstoupit od smlouvy v těchto případech:

- zboží není dlouhodobě skladem,
- zboží se již nevyrábí nebo nedodává,
- má oprávněnou pochybnost o skutečné identitě kupujícího,
- prodávající je postižen nenadálou událostí, např. živelní katastrofou,
- kupující neuhradil kupní cenu za objednané zboží ve sjednané lhůtě splatnosti,
- kupující si zboží nevyzvedl do 14 dnů od odeslání výzvy prodávajícím.

  • Dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího z důvodu, že si kupující zboží nevyzvedl do 14 dnů od odeslání výzvy prodávajícím, je prodávající oprávněn nárokovat po kupujícím úhradu nákladů na dodání i vrácení zboží. Při vrácení kupní ceny je prodávající v takovém případě oprávněn odečíst tyto náklady od kupní ceny uhrazené kupujícím.
  • Prodávající si vyhrazuje možnost odstoupení od uzavřené kupní smlouvy v případě, že si kupující objednal zboží na základě zjevně chybných údajů uvedených na webovém rozhraní, tj. zejména za cenu zjevně nepřiměřenou hodnotě zboží, a to v důsledku technického selhání webového rozhraní či administrativního pochybení prodávajícího.

O případném odstoupení a jeho důvodech prodávající kupujícího vyrozumí elektronickou poštou na elektronickou adresu kupujícího.

  1. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
    • Způsob dodání si volí kupující v rámci objednávky. Informace o nákladech dodání a jejich výši v závislosti na zvoleném způsobu dodání jsou uvedeny v objednávkovém formuláři.
    • Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání, nevyužije-li zákonem danou možnost odstoupení od smlouvy. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, aniž by přitom využil práva na odstoupení od smlouvy, je prodávající oprávněn požadovat poplatek za uskladnění ve výši 500 Kč (slovy: pět set korun českých) a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
    • V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
    • Pro přepravu zboží s váhou vyšší než 30 kg bude mezi prodávajícím a kupujícím domluvena smluvní přeprava. Cena za dopravu bude stanovena dohodou mezi kupujícím a prodávajícím a přiřazena k ceně za objednané zboží. Cena za dopravu může v takovém případě být stanovena dodatečně.
    • Objednané zboží, které je u prodávajícího skladem, podá prodávající u přísl. dopravce k přepravě do 5 pracovních dnů od zaslání potvrzení objednávky elektronickou poštou kupujícímu na jakoukoliv adresu na území ČR.

Zboží, které skladem není, podá prodávající k přepravě obvykle do 20-ti pracovních dnů, či podle dostupnosti zboží u svého dodavatele.

V případě, že prodávající není schopen zajistit vyexpedování zboží v termínech, jak shora uvedeno, má právo dodací lhůtu prodloužit. V takovém případě prodávající bez zbytečného dokladu kontaktuje kupujícího a domluví s ním aktuální způsob realizace jeho objednávky.

  1. ODPOVĚDNOST ZA VADY
    • Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2158 a násl. občanského zákoníku). Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od jeho převzetí.
    • Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží:

- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím.

Prodávající dále (mimo případy, kdy prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil) odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

- je zboží vhodné k účelu, k němuž se tento druh zboží obvykle používá,
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti či funkčnosti odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím,

Další případy odpovědnosti prodávajícího upravuje občanský zákoník zejména v
§ 2161 a násl. občanského zákoníku.

  • Pokud se vada zboží projeví v průběhu 1 roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží vylučuje; tato doba neběží po dobu, po kterou nemůže kupující zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
  • Právo z vadného plnění nelze uplatňovat, pokud vadu způsobil sám kupující. Vadou zboží dále není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
  • Má-li zboží vadu, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil. K odstranění vady přebírá prodávající zboží na vlastní náklady.

  • Má-li zboží vadu, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
  1. a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,
  2. b) se vada projeví opakovaně,
  3. c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
  4. d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu Kupující prokáže, že zboží odeslal.

  • Kupujícímu se doporučuje, aby zboží neprodleně po jeho převzetí zkontroloval a přesvědčil se o jeho vlastnostech a množství.
  • Pro uplatnění práv z vadného plnění musí kupující vadu zboží prodávajícímu oznámit. V rámci oznámení vad zboží kupující popíše uplatňované vady zboží a jejich projevy, kupující bere na vědomí, že neuvede-li popis uplatňovaných vad zboží a jak se tyto vady projevují, nemůže prodávající přistoupit k vyřizování reklamace ve vztahu k takovým vadám.

Kupujícímu se doporučuje uvést v oznámení vad své kontaktní údaje (případně i číslo bankovního účtu pro případ vrácení peněžních prostředků). Kupujícímu se pro usnadnění vyřízení reklamace doporučuje přiložit doklad o koupi reklamovaného zboží (fakturu). Oznámení vady může kupující prodávajícímu zaslat

                        - v elektronické podobě na e-mail info@lavandia.cz
                        - v listinné podobě na adresu Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68

případně jej může učinit či prodávajícímu předat osobně na adrese provozovny Starovičky č. p. 350, PSČ 691 68.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo z vadného plnění (tj. konkrétní způsob řešení reklamace) si zvolil nejlépe při samotném oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po něm.

  • Pro řádné vyřízení reklamace je Kupující povinen poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost. Kupující je povinen rovněž sdělit prodávajícímu veškeré potřebné informace k vyřízení reklamace, případně dodat dokumenty potřebné k vyřízení reklamace.
  • Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace, v němž uvede kdy bylo právo uplatněno, jaký je obsah reklamace, jaké právo kupující zvolil a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
  • Reklamaci učiněnou kupujícím vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodnou-li se Smluvní strany na delší lhůtě s ohledem na charakter zboží či vady. Po marném uplynutí této lhůty může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
  • Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o vyřízení reklamace, v němž informuje kupujícího o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně případného potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  1. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
    • Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
    • Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny právy k duševnímu vlastnictví. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní.
    • Kupující není oprávněn při využívání webového obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní. Webové rozhraní je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
    • Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
    • Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
    • Prodávající při nakládání s osobními údaji fyzických osob postupuje v souladu s platnými a účinnými právními předpisy. Podrobnosti a informace o zpracovávání osobních údajů prodávajícím jsou popsány v podmínkách ochrany osobních údajů dostupných na webové stránce.
  2. Doručování
    • Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
    • Zpráva je doručena:

- v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,

- v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,

- v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,

- v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.

  1. OBECNÉ PODMÍNKY ZÁŽITKOVÝCH PROGRAMŮ  
    • Prodávající nabízí prostřednictvím svého e-shopu rovněž služby – zážitky, a to zejména v podobě workshopů a exkurzí (dále jen „zážitky“). Aktuální seznam nabízených zážitků je obsažen na webovém rozhraní, a to včetně uvedení cen jednotlivých zážitků.
    • Prostřednictvím webového rozhraní umožňuje prodávající zakoupení zážitkového poukazu s unikátním kódem, bezpečnostním kódem a platností opravňující držitele poukazu k čerpání zážitku u prodávajícího specifikovaného v tomto poukazu (dále jen „poukaz“). Informace na webovém rozhraní k jednotlivým zážitkům vždy obsahují specifikaci služby, cenu a podmínky využití služby.
    • Nedílnou součástí poukazu jsou přiložené informace a podmínky k realizaci zážitku, kterými je držitel poukazu povinen se řídit.
    • Prodávající je plně odpovědný za plnění zážitku podle jeho specifikace v době objednání zážitku jakož i za jeho kvalitu, rozsah a naplnění všech práv držitele poukazu souvisejících s uplatněním zážitku.
    • Kupující může zakoupený poukaz poskytnout třetí osobě. V takovém případě přechází oprávnění k čerpání zážitku na základě poukazu na tuto třetí osobou, která jej jakožto držitel může po dobu jeho platnosti uplatnit.
    • Realizace zážitku je možná na základě zakoupení poukazu v místě provozovny, popřípadě prostřednictvím webového rozhraní, a následné rezervace závazného termínu (data a času) – osobně, telefonicky anebo elektronickou poštou. Rezervace, jakož i realizace zážitku je možná jen v rámci platnosti poukazu.
    • Závaznou rezervaci je možné změnit nebo zrušit nejpozději 7 dní před rezervovaným termínem realizace, pokud není dohodnuto jinak. Při požadavku na změnu či zrušení rezervace po této lhůtě nemá držitel poukazu nárok na absolvování zážitku v náhradním termínu nebo náhradu vzniklých nákladů a škod. Kupní cena poukazu v takovém případě propadá ve prospěch prodávajícího jako storno poplatek sloužící zejména ke krytí vzniklých nákladů a jiných škod.
    • Prodávající má nárok na změnu termínu závazné rezervace z důvodu nepříznivého počasí pro realizaci zážitku, technických příčin nebo jiných nepředvídaných okolností, které mohou narušit bezpečnost a proveditelnost zážitku. V takovém případě má držitel poukazu nárok na absolvování zážitku v náhradním termínu.
    • V případě, že měl držitel poukazu zájem o rezervaci termínu v období uvedeném na průvodním dopise, ale samotné zrealizování nebylo z technických důvodů možné až do vypršení platnosti zážitkového poukazu, má držitel poukazu nárok na bezplatné prodloužení platnosti poukazu.
    • Držitel poukazu je povinen dostavit se na místo konání zážitku v rezervovaném termínu realizace. Držitel poukazu se na místě prokáže poukazem, který předá prodávajícímu, případně jím pověřené osobě. Na základě předloženého poukazu bude držiteli poukazu umožněno absolvování zážitku.

V případě, že držitel poukazu, případně další osoby s ním přítomné před nebo během absolvování zážitku, nedodrží podmínky k realizaci zážitku, pokyny instruktorů, popřípadě jiných odpovědných osob pověřených prodávajícím, budou pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, má prodávající právo na zrušení nebo přerušení realizace zážitku bez nároku na absolvování zážitku v náhradním termínu nebo náhradu vzniklých nákladů a škod.

Pokud se držitel poukazu nedostaví na místo konání zážitku v rezervovaném termínu, nemá držitel poukazu nárok na absolvování zážitku v náhradním termínu nebo náhradu vzniklých nákladů a škod.

  • Platnost poukazu je 6 měsíců od data vystavení, pokud není uvedeno, resp. sjednáno jinak. Platnost je uvedena na poukazu.

Platnost poukazů je pevná a nelze ji prodloužit, pokud není dohodnuto jinak. V případě jejich nevyužití v rámci platnosti nemá držitel poukazu nárok na vrácení částky za nevyužité služby.

  1. ŘEŠENÍ SPORŮ  
    • V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím / držitelem poukazu v postavení spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku ke vzniku sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

V případě přeshraničního sporu spotřebitele s bydlištěm v jiném státě EU s prodávajícím může spotřebitel využít několik možností pro jeho řešení mimosoudní nebo soudní cestou:

Síť evropských spotřebitelských center (ECC-Net)
Síť Evropských spotřebitelských centrum (ECC-Net) poskytuje informace o právech spotřebitelů na společném evropském trhu a bezplatně pomáhá a radí spotřebitelům v jejich sporech s podnikateli z jiných zemí Evropské unie, Norska a Islandu.

Řešení případu prostřednictvím sítě ESC je obvykle nejméně formalizovaným způsobem řešení sporu. Spotřebitel se obrací na pobočku sítě ESC ve státě svého bydliště. Toto centrum případ zpracuje a v případě potřeby jej předá k řešení s podnikatelem partnerskému centru ve státě, v jehož sídle má podnikatel sídlo. Spotřebitel i podnikatel tak mohou komunikovat ve svém jazyce, jednotlivá centra zároveň sdílí potřebné informace o právní úpravě v příslušném státě.

Asistence sítě ESC je založena na poradenství a mediaci. ESC tedy nemůže ve sporu vydat právně závazné rozhodnutí.
Pro více informací nebo žádost o asistenci v konkrétním sporu se spotřebitel může obrátit na centrum ve státě svého bydliště. Kontakty lze nalézt webových stránkách Evropské komise.

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  • Spotřebitel má možnost se obracet se svými stížnostmi na orgány státního dozoru a dohledu. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává v zákonem stanoveném rozsahu Česká obchodní inspekce, dozor nad oblastí zpracování osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
  1. Závěrečná ustanovení  
    • Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    • Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
    • Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
    • Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
    • Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Lavandia s.r.o., Starovičky 350, 691 68. Adresa elektronické pošty: info@lavandia.cz, telefon 607 725 634.

 

V Starovičkách dne 20.7.2024   

Lavandia s.r.o.
Starovičky č.p. 350, PSČ 691 68

 

 

 

OZNÁMENÍ O ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY 

bez udání důvodu na základě ustanovení § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v účinném znění 

(vyplňte tento formulář a pošlete jej na v záhlaví uvedenou adresu prodávajícího pouze v případě, že chcete odstoupit od kupní smlouvy)

 

Prodávající (adresát)

Lavandia s.r.o.
IČO 05973333,
se sídlem č.p. 350, 691 68 Starovičky, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 99277

 

Kupující

 

Jméno a příjmení: ....................................................................................................................

 

Adresa bydliště: …...................................................................................................................

 

Oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím o nákupu tohoto zboží:

 

- datum objednání zboží:......................................................................................................................

 

- číslo faktury nebo objednávky[1]:…...................................................................................................

 

- pokud neodstupujete od celé smlouvy, uveďte, kterého zboží se Vaše odstoupení týká: 

....................................................................................................................................................................

 
- číslo bankovního účtu pro vrácení peněz:..................................................................................... 

 

Datum ..................................                 ..................................... podpis kupujícího

 

(v případě zaslání formuláře v listinné podobě) 

 

[1] Nepovinné údaje. Jejich uvedení však urychlí vyřízení tohoto odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupení od kupní smlouvy.pdf
Grafický návrh vytvořil Tomáš Hlad & techka s.r.o.